Thursday, July 1, 2010

PUSAT DAKWAH SERANTAU

Presiden Yayasan Amal Malaysia hj Hussin ismail sedang memberikan Taklimat kepada Pelajar Pusat Dakwah Serantau


Hampir setahun blog ni tidak dikunjungi, malahan hampir-hampir dilupakan. Sejak saya aktif dalam facebook, saya sudah tidak pernah berkunjung ke blog ini, kesibukan di luar waktu kerja telah membataskan saya untuk berfikir berkenaan apa perlu di tulis dalam blog ini.

Bermula pertengahan bulan Jun tugas saya telah bertambah sedikit. jika sebelum ini saya hanya banyak masa di dalam pejabat sahaja, tetapi kini saya turut membantu satu lagi projek Yayasan Amal Malaysia di dalam negeri.

Pusat Dakwah Serantau yg terletak di Sg Merab Bangi , Selangor

Pusat Dakwah Serantau merupakan sebuah tempat latihan untuk pelajar-pelajar dari keluarga Muallaf ( samada anak-anak Muallaf ataupun yang baru memeluk Islam ) . Bagi pengambilan pertama, kesemua pelajar-pelajar ini adalah dari kawasan pedalaman Sabah dan Sarawak dan kesemuanya terdiri dari pelajar lelaki. . Mereka akan belajar dan akan dilatih untuk menjadi Daie' /pendakwah apabila mereka kembali ke kampung halaman masing-masing.

Gejala murtad yang semakin menular di kedua-dua negeri itu amat membimbangkan. Justeru itu Yayasan Amal Malaysia telah mengambil langkah dengan melatih anak-anak jati dari kawasan pedalaman Sabah dan Sarawak agar mereka akan dapat neneruskan usaha-usaha dakwah di kampung masing-masing.

Sebagai sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) , Yayasan Amal Malaysia amat memerlukan sumbangan orang ramai bagi membiayai kos pengurusan, termasuklah makan dan minum pelajar.

Sumbangan dari segi kewangan dan barangan amat di alu-alukan dan bagi sesiapa yang berminat bolehlah berkunjung ke laman web : http://www.pusatdakwahserantau.org/. atau menghubungi saya sendiri : Tel 019-3721947 (H/P)



Sebahagian Pelajar Pusat Dakwah Serantau

No comments:

Post a Comment